Door Jan-Kees Koning op 29 september 2018

Bijeenkomst Netwerk Defensie, Christ Klep en woordvoerder Defensie John Kerstens

Datum: maandag 15 oktober, 19.00 – 21.00 uur

Locatie: Tweede Kamergebouw, Lange Poten 2, Den Haag

We hopen dat je genoten hebt van een warme en droge zomer en in goede gezondheid verkeert.

Graag willen we weer voortgang boeken met de activiteiten van het Netwerk Defensie van de PvdA, daarom nodigen we je uit voor een bijeenkomst op maandag 15 oktober.

Voor deze keer weer in het Tweede Kamergebouw.

We maken dan kennis met onze nieuwe Defensie woordvoerder John Kerstens en gaan in gesprek met Christ Klep over zijn boek “De oorlog van nu”.

“Onze wereld lijkt gevaarlijker geworden.
Europa wordt geconfronteerd met instabiliteit in het Midden-Oosten en een agressief optredend Rusland, terwijl aanslagen en de stroom vluchtelingen en migranten duidelijk maken dat de problemen niet aan de buitengrenzen stoppen.
Noord-Korea tart de wereld met een groeiend nucleair arsenaal en ook de geopolitieke reus China laat zich steeds meer gelden op het wereldtoneel.
In de Westerse wereld wordt oorlogsvoering graag gezien als een instrument om brandhaarden te doven of om ‘goed’ te doen.
Maar in de praktijk voeren Westerse militairen ongeregelde oorlogen, waarbij ze risicomijdend (moeten) opereren en er geen duidelijke overwinning kan worden behaald.
Daarbij komt dat het militaire werkterrein steeds complexer wordt.
Denk alleen al aan cyberwar. desinformatie via sociale en hightechdrones.”

In “De oorlog van nu” bieden militair historici Rein Bijkerk en Christ Klep een houvast in deze vele ontwikkelingen.

In verband met de beveiliging graag vooraf aanmelden bij Rob Wolvers [email protected]

Met vriendelijke groet,

het bestuur van Netwerk Defensie

Denise Klomp,