Door Jan-Kees Koning op 15 september 2018

De ‘laatste’ Staat van de Unie door Jean-Claude Juncker

Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker sprak op woensdag 12 september in het Europees Parlement zijn laatste State of the Union uit. In de State of the Union geeft de Commissievoorzitter aan hoe het er voor staat in de Europese Unie en welke beleidsplannen de Commissie wil gaan indienen in het komende jaar.

Juncker hamerde op een sterkere, meer gezamenlijk optredende Unie. De nieuwe verhoudingen in de wereldpolitiek dwingen Europa om meer voor zichzelf op te komen. De economische macht van de Unie is de basis waarvan uit de EU een leidende positie kan en moet afdwingen, aldus Juncker.

Kijk de stream van State of de Unie

Motivatie: Europa staat elke dag in het wereldnieuws. Als “nieuwsjunk” volg ik dit nieuws. Ik wil een bijdrage leveren aan de discussie over de toekomst van de Europese Unie. De PvdA-leden in het Europees Parlement: Paul Tang, Agnes Jongerius en Kati Piri, en de woordvoerder Europa in de Tweede Kamer, Lodewijk Asscher ondersteunen en stimuleren voor een

Waar ben je naar op zoek?