Door Jan-Kees Koning op 6 augustus 2016

DWDD Summerschool: “Wir Schaffen Das”, met Jeroen Wollaars

Wegens de recente ontwikkelingen in Duitsland sluit De Wereld Draait Door op donderdag 4 augustus haar reeks Summerschools van dit jaar af met een extra lang college van Duitsland-correspondent Jeroen Wollaars.
Hij zal, in plaats van dertig minuten, maar liefst 45 minuten ingaan op de stand van zaken bij onze oosterburen.

Wollaars neemt de kijkers mee in Merkels inmiddels iconische uitspraak ‘Wir schaffen Das’. Wat zegt deze uitspraak over het Duitsland van nu?
Wat heeft de Tweede Wereldoorlog hiermee te maken?
En hoezeer staat haar uitspraak, en haar populariteit onder druk gezien de meest recente ontwikkelingen?
Vorige week herhaalde ze deze uitspraak immers nog in een veelbesproken speech, waar ze voor het eerst sprak van ‘een oorlog tegen IS’.

Kijk hier de uitzending DWDD over Duitsland terug

Motivatie: Europa staat elke dag in het wereldnieuws. Als “nieuwsjunk” volg ik dit nieuws. Ik wil een bijdrage leveren aan de discussie over de toekomst van de Europese Unie. De PvdA-leden in het Europees Parlement: Paul Tang, Agnes Jongerius en Kati Piri, en de woordvoerders in de Tweede Kamer, Marit Maij en Michiel Servaes ondersteunen