Door op 29 oktober 2015

PvdA Politieke Ledenraad over Europa en Internationaal

Bij deze nodigen we de leden van de Landelijke Werkgroep Europa uit voor de Politieke Ledenraad op zaterdag 14 november, vanaf 12.15 uur in theater De Flint in Amersfoort  Routebeschrijving en OV-advies

Deze ledenraad staat wederom in het teken van de verdieping “Van Waarde” deze keer op de onderwerpen internationaal en duurzaam. Tijdens deze ledenraad, die mede wordt mogelijk gemaakt door samenwerking met de Partij voor Europese Sociaaldemocraten (PES), gaan we in op zeven actuele onderwerpen:

• Rusland: geopolitiek, mensenrechten.
  • Hoe nu verder met de EU na de crisis met Griekenland?
  • De oorlog in Syrië.
  • Vluchtelingen: warm hart, koel hoofd.
  • Eerlijk werk over de grenzen heen.
  • Duurzaamheid en klimaatproblematiek in internationale context.
  • Duurzaamheid en energie vanuit binnenlands perspectief.

We starten met een pilot in het kader van de vernieuwde ledendemocratie, waarin we onder meer een ‘stem-app (stemmen via je telefoon en of tablet) testen.

Om leden de gelegenheid te geven zich in te lezen verschijnen er ter voorbereiding artikelen de website Politieke Ledenraad. Op de website verschijnen tot aan de ledenraad nieuwe artikelen en kun je meediscussiëren.

Voor deze bijeenkomst is het noodzakelijk om je aan te melden. Dat kan via de reserveerlijn van de PvdA: 020-5512155. Voor aanmelding heb je het nummer van deze bijeenkomst nodig 5894. Houd ook je relatienummer en postcode bij de hand. Als je geen relatienummer hebt, word je doorverbonden met een van onze medewerkers (tijdens kantooruren). Ook is er kinderopvang aanwezig. Aanmelden kan via Merel de Haan: [email protected].

Graag tot 14 november!

Hartelijke groet,

Hans Spekman, voorzitter PvdA
Kirsten Meijer, internationaal secretaris PvdA