Door op 9 april 2014

Thijs Wöltgens-lezing door Hannelore Kraft, minsterpresident van Noordrijn-Westfalen

Datum: Zondag 18 mei a.s.
Tijdstip: 17.00 tot 19.00 uur, inloop vanaf 16.30 uur
Locatie: Abdij Rolduc, Heyendaallaan 62, Kerkrade
Aanmelden voor de Thijs Wöltgens-lezing kan via  [email protected]

Graag willen wij u uitnodigen voor de Thijs Wöltgens-lezing, 18 mei a.s. van 17.00 – 19.00 uur (inloop vanaf 16.30 uur) te Abdij Rolduc, Heyendaallaan 82, Kerkrade. De Thijs Wöltgens-lezing zal dit jaar worden uitgesproken door Hannelore Kraft, minister-president van Noordrijn-Westfalen. Met deze lezing herdenken wij het gedachtengoed en de persoon van Thijs Wöltgens. De lezing staat dit jaar in het teken van de verkiezingen voor de Europerse Parlement 22 mei a.s.

De Thijs Wöltgens-lezing  zal dit jaar worden uitgesproken door minister-president Hannelore Kraft. Hannelore Kraft is een Duits SPD-politica en sinds 2010 de minister-president van Noordrijn-Westfalen. Sinds 1994 is mevrouw Kraft lid van de SPD, en sinds 2000 is ze namens die partij lid van de Landdag van Noordrijn-Westfalen. Voor deze deelstaat was ze van 2001 tot 2002 minister van Bonds- en Europese Zaken en van 2002 tot 2005 minister van wetenschap en onderzoek. In 2005 werd ze fractievoorzitter van de SPD Noordrijn-Westfalen, wat ze bleef tot haar verkiezing als minister-president in 2010. Bovendien werd ze in 2007 voorzitter van de SPD in Noordrijn-Westfalen en in 2009 één van de vier vicevoorzitters van de federale SPD.

De lezing staat dit jaar in het teken van de verkiezingen voor het Europees Parlement op 22 mei a.s. De regionale kandidaten van de SP, SPD en PvdA zullen zich daartoe voorafgaande aan de Thijs Wöltgens-lezing voorstellen, inclusief de kernpunten uit hun verkiezingsprogramma.

Programma:
16.30 uur – inloop
17.00 uur – welkomstwoord
17.05 uur – voorstellen euroregionale kandidaten SP, SPD en PvdA voor het Europees Parlement
17.45 uur – intermezzo
18.00 uur – Thijs Wöltgens-lezing door Hannelore Kraft