Door Jan-Kees Koning op 24 juni 2018

Tweede Kamerdebat over de Migratietop van 24 juni a.s.

Europese regeringsleiders komen vandaag, zondag 24 juni bij elkaar om te spreken over het migratiebeleid.
De Tweede Kamer debatteerde donderdag 21 juni, op verzoek van Bram van Ojik, GroenLinks over de Nederlandse inzet met premier Mark Rutte en staatssecretaris Mark Harbers, van Justitie.

Italië weigert in de Middellandse Zee opgepikte toe te laten.
De Duitse regering is onderling verdeeld over het toelaten van migranten.

Bram van Ojik, GroenLinks, woordvoerder Europa

Het Hongaarse parlement heeft ingestemd met een groot pakket anti-migratiemaatregelen.
Met een informele Top in Brussel hopen Europese regeringsleiders meer eenheid te brengen in het Europese migratiebeleid.

Lodewijk Asscher, PvdA, woordvoerder Europa

Lodewijk Asscher, PvdA, steunt de opvang van vluchtelingen in de regio, ook omdat dit kan voorkomen dat mensen in de Middellandse Zee verdrinken.
Maar Asscher stelt wel een aantal voorwaarden.
Europa moet volgens Lodewijk Asscher fors investeren, zowel in goede opvang als in wegnemen van de grondoorzaken van migratie.

Migratie-Top hier terugkijken

Motivatie: Europa staat elke dag in het wereldnieuws. Als “nieuwsjunk” volg ik dit nieuws. Ik wil een bijdrage leveren aan de discussie over de toekomst van de Europese Unie. De PvdA-leden in het Europees Parlement: Paul Tang, Agnes Jongerius en Kati Piri, en de woordvoerder Europa in de Tweede Kamer, Lodewijk Asscher ondersteunen en stimuleren voor een

Waar ben je naar op zoek?