Algemeen bestuurslid

Gilles van Santvoort

Over Gilles van Santvoort

Motivatie: Een Europa zonder de EU is tegenwoordig ondenkbaar. En met goede redenen. De afgelopen decennia is de EU essentieel gebleken in het bewerkstelligen en het behouden van de welvaart, vrede en voorspoed in Europa. De EU biedt niet alleen een brug tussen landen, maar ook een brug tussen mensen en belichaamt naar mijn mening de waarden die ook essentieel zijn binnen de PvdA: solidariteit, optimisme en verbinding.

Hoewel de EU lang heeft kunnen groeien zonder belemmeringen, is het de afgelopen jaren toch geconfronteerd met kritiek en uitdagingen. En deze kritiek is niet altijd onbegrijpelijk. En deze uitdagingen zijn niet altijd onterecht. Want ook de EU is niet perfect en juist een belangrijk instituut als de EU kan beter. Maar daar zijn wel ideeën, een dialoog en een discussie voor nodig. Ik ben ook heel enthousiast en gedreven om met alle leden van het netwerk de discussie aan te gaan en na te denken over een sterkere en betere Europese Unie.

LinkedIn Gilles

Waar ben je naar op zoek?